Informacje dla osób z niepełnosprawnością i wymagających opieki specjalnej
Najważniejsze informacje dla osób z niepełnosprawnością i wymagających opieki specjalnej, które planują lot:
- Pasażer niepełnosprawny i pasażer o ograniczonej sprawności ruchowej oznacza osobę, której możliwość poruszania się jest ograniczona w wyniku niesprawności fizycznej, upośledzenia lub niesprawności umysłowej, lub każdej innej przyczyny niepełnosprawności, i której sytuacja wymaga specjalnej uwagi oraz dostosowania usług dostępnych dla wszystkich pasażerów do szczególnych potrzeb takiej osoby (za: Rozporządzenie nr 1107/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 lipca 2006 r. w sprawie praw osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej podróżujących drogą lotniczą).
- Pasażerowie wymagający opieki specjalnej i pomocy – niepełnosprawni, pasażerowie o ograniczonej sprawności ruchowej, dzieci podróżujące w ramach usługi asysty dla nieletnich podróżujących samodzielnie, kobiety w ciąży — są zobowiązani poinformować o tym przewoźnika w chwili dokonywania rezerwacji lotu. Pasażerowie rezerwacji indywidualnej, wymagający specjalnej opieki i pomocy, są zobowiązani niezwłocznie poinformować o tym Royal-Star Sp. z o.o. poprzez wysłanie stosownej informacji na adres mailowy sales@royal-star.pl.
- Pasażerowie z niepełnosprawnością proszeni są o zgłoszenie się do odprawy 1,5 h przed planowanym wylotem w celu przeprowadzenia niezbędnych kontroli oraz kontroli sprzętu.
- Sprzęt ułatwiający podróżowanie i mający istotny wpływ na zdrowie i komfort podróży poddaje się w miarę możliwości kontroli jako bagaż kabinowy.
Pełna treść rozporządzenia znajduje się TUTAJ